Tràmits i gestions
- Llicència d’obres per dipòsits de captació d’aigües pluvials
Les persones interessades en construir un dipòsit per captació d’aigües pluvials en finques situades en zones residencials amb tipologia unifamiliar aïllada, hauran de sol·licitar la corresponent llicència urbanística atenent-se a les següents determinacions:
- Ajornament de tributs
Sol·licitud d'ajornament del pagament de tributs, preus públics i/o altres ingressos de dret públic.
- Autorització per la cessió de dades en documents col·lectius del padró municipal d'habitants
Per tal de poder emetre certificats o volants col·lectius (convivència), cal disposar d'autorització de cessió de dades personals dels membres de la unitat familiar. Sense aquest consentiment només es podran emetre certificats d'aquesta mena on constaran les dades de la persona peticionària i un requadre on s'indicarà que hi consten X persones més empadronades al domicili.
- Bústia d'alcaldia
El ciutadà pot fer arribar directament a l'Alcaldia qualsevol comentari, suggeriment, queixa o consulta referent a l'Ajuntament, al seu funcionament, estat del poble, etc... perquè l'Alcaldia ho tingui en compte i, si el ciutadà ho desitja, se li respongui des d'Alcaldia a la seva sol·licitud.
- Certificat de pagament d'un tribut municipal
Certificació acreditativa del pagament efectuat.
- Cita amb càrrec electe o tècnic municipal
Aquesta sol·licitud us permet demanar cita perquè us atengui un càrrec electe (alcalde, regidor) o un tècnic municipal.
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que transmet el corresponent títol que l’habilitava per exercir l’activitat.
- Comunicació de crema
Període: del 16 d’octubre al 14 de març.
La comunicació s’ha de fer presencialment a l’Ajuntament, aportant DNI i facilitant un número de telèfon mòbil.
Cal concretar al màxim el dia/es i hores que s’efectuarà la crema de restes vegetals. - Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
- Comunicació prèvia d'obertura
Mitjançant la Comunicació prèvia d'obertura l’interessat posa en coneixement de l’administració l’inici d’una activitat econòmica de baix risc, i acompanya el projecte i certificat tècnics necessaris per al seu exercici.
TEMPORALMENT NO DISPONIBLE
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.
Modificació no substancial: aquella que no comporta repercussions importants o perjudicials sobre les persones o pel medi ambient.
- Comunicació prèvia per a la realització d'obres
A partir de l'1 de gener de 2022 han entrat en vigor les noves ordenances fiscals. Trobeu els models de sol·licitud actualitzats clicant en els arxius adjunts.
- Declaració responsable d'obertura
Mitjançant aquest tràmit, l’interessat posa en coneixement de l’Administració l’inici d’una activitat econòmica innòcua i declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat, que disposa d’un certificat tècnic justificatiu i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant el seu exercici.
TEMPORALMENT NO DISPONIBLE
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
Amb aquest tràmit, la persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l’establiment i de l’activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l’exercici d’aquesta activitat.
- Domiciliació de tributs, taxes i preus públics
Pagament dels tributs a través del compte d'una entitat financera.
- Exempció taxa recollida, tractament i eliminació d’escombraries
La concessió de beneficis fiscals té caràcter pregat, per la qual cosa hauran de ser sol·licitats cada any presentant una instància a l'Ajuntament.
- Exercici del dret d'accés
Aquest tràmit us permet sol·licitar i obtenir informació sobre si les vostres dades de caràcter personal, incloses als fitxers de l'Ajuntament, estan sent objecte de tractament.
- Exercici del dret d'oposició
Aquest tràmit us permet sol·licitar que no es tractin les seves dades personals o, es cessi el seu tractament, si aquest s'hagués iniciat anteriorment.
- Exercici del dret de cancel·lació
Aquest tràmit us permet sol·licitar la supressió de les dades que resultin inadequades o excessives incloses als fitxers de l'Ajuntament.
- Exercici del dret de rectificació
Aquest tràmit us permet sol·licitar la rectificació de les seves dades personals quan siguin inexactes o incompletes.
- Expedient de matrimoni i capacitat matrimonial
Els expedients de matrimoni només es poden iniciar al registre civil del municipi on una de les futures persones contraents està empadronada i hi resideix efectivament.
- Fraccionament de tributs
Sol·licitud de fraccionament del pagament de tributs, preus públics i/o altres ingressos de dret públic.
- Instància genèrica
Aquesta instància us permet presentar una sol·licitud al vostre ajuntament o bé fer arribar un recurs contra alguna actuació o decisió municipal.
Podeu fer servir aquesta instància quan no existeixi un tràmit específic que s'adapti a la vostra necessitat.
- Llibre de família
Des del dia 29 de maig de 2024, el Registre Civil de Cervelló no expedeix nous llibres de família, d’acord amb la disposició transitòria tercera de la Llei 20/2011, 21 de juliol, del Registre Civil (LRC 2011).
- Llicència ambiental (Annex II)
Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen a l’annex II de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s’hi pretengui realitzar un cop autoritzades.
- Queixes, suggeriments i propostes
La ciutadania pot fer arribar al seu ajuntament les queixes, suggeriments referents a temes com l'estat del carrer, enllumentat públic, infraestructures municipals, edificis privats, veïns, etc. Així com totes aquelles propostes que consideri oportunes, incloses les incidències o reclamacions sobre un servei, una actuació o una decisió municipal, o bé, les idees que ajudin a millorar el servei de l'organització.
- Reclamacions contra actes tributaris
Presentació de recurs de reposició preceptiu contra els actes d'aplicació i efectivitat dels tributs i altres ingressos de dret públic.
- Recollida de mobles i trastos vells al carrer
Sol·licitud de la recollida de mobles i trastos vells al carrer, situats en el domicili de la persona sol·licitant o en una adreça determinada que s'especificarà a la sol·licitud.
- Sol·licitud d'accés a la informació pública
Aquest tràmit us permet exercir el vostre dret d'accés a la informació pública de què disposa aquests ens.
- Sol·licitud de certificat de defunció
Tràmit telemàtic
Podeu obtenir en línia en el web del Ministeri de Justícia el certificat de defunció.
Tràmit presencial
Sempre que no sigui possible la tramitació en línia de la sol·licitud del certificat de defunció, o en cas d’urgència per a la seva obtenció, podeu obtenir-lo presencialment al Registre Civil de Cervelló, situat a les oficines municipals (OAC), en horari d’atenció al públic els dilluns, dimecres i divendres d’11 a 13 hores, no és necessària cita prèvia. - Sol·licitud de certificat de matrimoni
Tràmit telemàtic
Podeu obtenir en línia en el web del Ministeri de Justícia el certificat de matrimoni.
Tràmit presencial
Sempre que no sigui possible la tramitació en línia de la sol·licitud del certificat de matrimoni, o en cas d’urgència per a la seva obtenció, podeu obtenir-lo presencialment al Registre Civil de Cervelló, situat a les oficines municipals (OAC), en horari d’atenció al públic els dilluns, dimecres i divendres d’11 a 13 hores, no és necessària cita prèvia. - Sol·licitud de certificat de naixement
Tràmit telemàtic
Podeu obtenir en línia en el web del Ministeri de Justícia el certificat de naixement.
Tràmit presencial
Sempre que no sigui possible la tramitació en línia de la sol·licitud del certificat de naixement, o en cas d’urgència per a la seva obtenció, podeu obtenir-lo presencialment al Registre Civil de Cervelló, situat a les oficines municipals (OAC), en horari d’atenció al públic els dilluns, dimecres i divendres d’11 a 13 hores, no és necessària cita prèvia. - Sol·licitud de fe de vida
S’ha de sol·licitar de manera presencial en horari de dilluns, dimecres i divendres d’11 a 13 hores. És necessari cita prèvia al telèfon: 936600070.
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis. Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
És l'informe previ en el qual l’Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l’activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent i la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments de l'activitat.