Atesa l’aprovació d’una segona pròrroga de l’estat d’alarma fins al 26 d’abril, l’Ajuntament de Cervelló ha aprovat un nou decret d’actualització de les mesures per a la gestió de la crisi que afecten el personal municipal.
El decret d’alcaldia, que entra en vigor avui i fins que duri la pròrroga de l’estat d’alarma, modifica les mesures que es van fixar els passats 15 i 23 de març que adoptava instruccions d’organització interna, tendents a limitar la presència en els edificis municipals als serveis estrictament essencials i a facilitar el teletreball per a tot aquell personal amb perfil apte per realitzar aquesta modalitat de treball.
Amb el nou decret aprovat ahir 13 d’abril es revisen les mesures fixades anteriorment per tal d’adaptar-les a la nova realitat, que implica contiuar utilitzant el teletreball en els màxims llocs possibles de l'organització i la incorporació presencial per aquells llocs de treball en els que aquesta modalitat no té cabuda, facilitant les mesures de protecció adequades a cada lloc de treball. En aquest sentit, l’Ajuntament de Cervelló ha fet aprovisionament de mascaretes, guants, màscares i vestimenta concreta per poder posar a disposició dels treballadors i treballadores que s’incorporin a les seves tasques a partir d’avui dimarts.
El nou decret determina com a serveis a prestar de manera presencial els següents:
c.1) A nivell administratiu, per tal d’assegurar l’atenció telefònica i resta de tràmits interns essencials, s’estableix una incorporació progressiva del personal de la següent manera:
c.2) A nivell tècnic, serà necessari la presència de dues tècniques en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei o directament des de la regidoria.
La resta de personal no inclòs en els col·lectius anteriors continua efectuant la seva jornada en la modalitat de teletreball sota les directrius dels responsables dels serveis o directament des de les regidories corresponents, sens perjudici de la disponibilitat que tots els treballadors han de tenir per personar-se a l’Ajuntament si així es precisa per part del servei, i realitzar les seves tasques de manera presencial.
Podeu consultar el decret clicant a l’arxiu adjunt.
Per incrementar la seguretat en els llocs de feina, el Ministeri de Sanitat ha editat una guia de bones pràctiques en els centres de treball actualitzades en data 11 d’abril amb les mesures essencials d’higiene i distància interpersonal per aplicar abans, durant i després de la jornada laboral. Podeu consultar la guia clicant aquí o a l’arxiu adjunt.