Enguany la jornada explica a la ciutadania els seus drets davant els serveis bancaris, per contribuir a la prevenció de conflictes de consum.
L'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, va acordar l'any 2011 organitzar de manera periòdica una campanya comunicativa conjunta, adreçada a la ciutadania, per commemorar la jornada amb un lema unit. En aquesta edició es posa el focus en els serveis bancaris i l’exclusió financera.
Com a consumidors i consumidores, la relació amb els bancs no sempre resulta del tot satisfactòria. En cas de discrepància hi ha establert un procediment específic de reclamació que cal conèixer per assolir una solució favorable als nostres interessos. D’altra banda, existeixen productes com els comptes de pagament bàsics, destinats a evitar l’exclusió financera dels col·lectius més vulnerables.
La normativa actual ens proporciona una sèrie de recursos i garanties per evitar situacions d’indefensió davant les entitats financeres segons els productes os serveis que contractem. Si voleu conèixer els vostres drets, cliqueu aquí.